Wednesday, March 7, 2007

så var det begreppet tid igen och så fastelavn förstås. Veckans bubblare: RSA

Vi har nu kommit in i det här "oj var tog den dagen vägen?" och "herregud, det är redan torsdag". Ja, ni vet. Eller? Jag har inte tagit så mycket bilder på senaste men som tur är delar vi systerligt med oss av våra bilder Rebecka, Anna och jag. Så Anna har lagt upp bilder från rusfesten som ni ser. Fastelavn firades alltså här i Danmark och de har en hemsk rit då man ska slå på en tunna med en svart katt inuti tills tunnan går sönder. Vi utförde detta men som tur var med slikk i tunnan istället för katt. Jag har nu fått mer information om framtiden här och det verkar som att en hel del kurser kan tas utomlands, inte minst i sjätte och nionde semestern. Dessutom kan turnusen tas i norge om man vill tjäna pengar och även på färöarna och grönland (!) Det beror lite på vilket turnummer man får. Som Anna nämnde fick vi celebert besök i lördags natt vid femtiden. Söndagen spenderades således med det danskarna tycker att man ska göra då allt är stängt (ingenting). Men det var faktiskt fint väder så Staffan fick se Odense i solsken. Nu har det regnat i tre dagar. Sightseeingturen tog inte så lång tid men en sväng förbi vad vi tror var HC Andersens hus och inköp av billigt vin hann vi med innan pojken återvände till flygparadiset tidigt i tisdags morse. Observera att dsb kan ha försenade tåg vilket kan få förödande konsekvenser när ni är här och hälsar på, så var ute i god tid. En sak till, jag har lyckats montera induktionsljus på min cykel. Känns väldigt inhemskt, nästan alla har det och det är väldigt praktiskt. Slippa tänka på att tända lyktor när det blir mörkt och inga batterier och trams.

Så, det är bara några veckor kvar till eksamen och hemfärd igen. 31 mars är jag hemma till högskoleprovet. Ja, ibland går det undan.



Baby-Karl


Norma Jeane


Staffan leker dekadent borgmästare

No comments: