Sunday, March 11, 2007

Kultur i Odense
















Våra söta guider in action

















Arvid, jag och Eric sänder HC Andersen en tanke. Han finns alltid med oss!

















På LA bar hitta vi Rasmus i en vrå

















Vår gulliga tutor Mette var på som vanligt, hon sköter sitt jobb hon dygnet runt!

















Retro och mina små favoflickor, bästa avslutningen på en jättebra dag!


Igår var jag (Anna) på Kultur i Odense. En kultur här i odense är en guidad tur där byens historia, hemligheter och annan kuriosa. Våra guider var två killar (Kristian och Mike) som började på läkarlinjen i höstas, som tycker väldigt mycket om att stå i centrum, är väldigt driftiga och lite historiefreak :). Jag, Staffan, Eric, Jenn, Jennys kompis Nina och Arvid möttes upp med resten av gänget som skulle med vid rådhuset kl 10 på morgonen, och för en gång skull och som tur var var det fint väder! Vi va ungefär 25 st som gick runt och fick ta del av Kristian och Mikes otroliga och mågna gånger totalt påhittade historier. Va jätteroligt och mysigt och något lärde man sig kanske tom. Kl 1 fick vi en liten paus från turen för att gå hem och äta och fixa iordning oss inför kvällsprogrammet. När jag kom hem satt Bellis, Rebecka och norskan Vilde i köket och brunchade lite, så jag joinade dem och där satt vi tills vi inte kunde få ner en smula till. Då gav vi oss ut på stan och motionerade våra kreditkort lite. Kl 6 möttes vi upp med kultur gänget igen för att åka på letning efter fallosar i Odense, och med väldigt stor fantasi så finns det faktiskt en i ungefär varje gatuhörn. Bankhuset tex med sina två små sidobyggnader kan man ju lätt se vad det egentligen föreställer. När alla var lagom stelfrusna åkte vi till en liten restaurang och åt middag innan vi skulle på teater. Pjäsen hette Telefonbokens hemlighet, och den gick ut på att en ensam gubbe stod på scenen och läste namn ur telefonboken. Bara det... Låter helt absurt, men han var så himla bra, läste med världens inlevelse, förmedlade känslor jättestarkt och det kändes tom som att det fanns en handling. Efter pjäsen gick vi hem till oss där Bellis, Rebecka och Anna P satt och findrack. Styrkta av något glas vin drog jag Staffan och Eric till LA-bar och dansade till svetten rann. När de inte orkade mer gick jag vidare till Retro där dit de små flickorna gått och fortsatte dansa med dem och våra tutorer tills timmen var alldeles för sen eller tidig beroende på hur man ser det. Kultur turen var iaf jättelyckad och en av de roligaste sakerna jag har gjort här. Lite otippat, men välkommet! Så nu är ni alla välkomna hit, så kan jag ta med er på en alldeles egen kultur tur! Puss & Kram Anna

No comments: