Tuesday, March 6, 2007

Rusfest




















XL klänningen vi hittade på frälsningsarmen genomgick en stor förvandling.

















Lasagne kanske inte var drömmen, men roligt va det!

















Hela gänget redo i köket.

















Magnus var hetast där!

















Ibland räcker det inte med ett glas :).


Hur kan man göra någonting så himla tråkigt? Vi har precis börjat på en ny bok, och det är frågan jag ställer mig varje gång jag ens tittar på framsidan... Det är en massa matematiska formler bakom alla reaktioner i cellen, och det är bara formler, och de härleds hela tiden och man förstår ingenting. Då kan man ju tro att det iaf är tur att vi har lektioner i skolan, men ack så fel man har då. Lektionerna gör det om möjligt bara ännu svårare, och vår väldigt danska lilla lärare, som man inte riktigt vet om man ska skratta åt eller va livrädd för skriver ner ännu fler nya formler på tavlan som ett litet jehu, och sen säger han men det här behöver ni inte kunna, och så har man inte lärt sig eller förstått någonting... Nu har vi iaf varit duktiga och suttit här vid köksbordet ett tag och betat oss igenom ett par uppgifter. Som tur var har vi fått facit till dom här iaf!


Nog om det, alldeles för tråkigt, och det finns ju så mkt rolgare saker!


I lördags var det rusfest, en av de sista sakerna på våran inspark, och det var maskerad! Kvällen innan satt jag, bellis, rebecka och Anna från deras hold hemma hos oss och sydde och fixade på våra dräkter. Jag sydde på Staffans eftersom han snäll som han är gick med på att vara Peter Pan så jag kunde få vara tingeling utan att kännas helt ensam :). Så bakade vi scones och tittade på sunes jul och åt en massa slik.


Sen kom den stora kvällen... Förfest hemma hos oss, och sen upp på cyklarna och mot det trevliga lunchrummet vid sjukhuset som kvällen till ära rustats upp till en äkta balsal. Vi åt lasagne och umgicks runt borden tills maten var slut och baren öppnat. Där hängde vi lärde danskarna lambo, körde jag har aldrig och dansade tills vi ikke gides mer... Då drog vi till LA-bar istället. De flesta gick hem emellan och bytte om, men vi bellis, staffan, madde, anna och jag kände att vi va så vackra så vi åkte dit direkt. Där dansade vi ännu mer tills timmen var sen. Väl hemma blev det lite nattmat och OC för mig, och lite nattmat och nattman för bellis då staffan otippat dök upp :). Somnade sen gott i min sköna säng, nöjd med att klänningen lyckades hålla sig uppe hela kvällen!

No comments: