Monday, March 26, 2007

Ropa aldrig hej...

Har verkligen börjat förstå innebörden av det gamla kloka ordspråket nu. Är ju synd bara att man ska behöva genomlida det för att lära sig... Jag var så himla glad och stolt över min lilla cykel. Gled runt på stan och berättade för alla mina små vänner hur duktig jag hade varit. Vi hade det så trevligt tillsammans cykeln och jag i en och en halv dag... På kvällen dagen efter jag lagat den mitt i natten på väg hem från Calle kände den att den tyckte vi skulle ha lite mer quality time tillsammans, så där mitt i natten dog däcket totalt med en trevlig promenad som följd. Men så lätt ger jag inte upp... Aldrig att jag skulle lämna in den då efter allt slit. Blev ett par dagars promenerande igen, men sen tog jag mig i kragen och knatade iväg till närmsta cykelhandlare för att införskaffa en ny slang och ett däck för att verkligen ta itu med problemet. Ett annat ordspråk som verkligen visat sig stämma är övning ger färdighet, för jag har tackvare alla mina cykelbestyr utvecklats till en fullfjädrad mekaniker nu, och att ändra yrkesiriktning känns inte helt främmande :)... Nu är cykeln iaf hel igen, vi får se hur länge, men för tillfället iaf!

Annars händer inte så mycket just nu. Känns som att hela den här veckan är ett enda långt väntande. Till tentan och till att åka hem! Vore så skönt om det bara ville bli fredag nu så man kunde få det här överstökat, börjar verkligen tröttna!!! Känns i alla fall hyfsat bra, och vi har ju hela veckan på oss också. Imorn ska vi göra ett övningsprov, så vi får väl se hur det känns efter det ifs :). Nu ska jag titta på House, för jag tror det är mycket mer lärorikt för mig just nu än någon bok eller räkneuppgift någonsin kan bli! Sov så gott! Puss Anna

No comments: