Wednesday, February 21, 2007

Studiestartopgavelse...

Suck och stön, hur mycket ska man behöva stå ut med? Nu har vi hållt på med det här arbetet som vi fick info om första dagen i skolan i nästan 4 veckor. Min grupp ska skriva om motion på recept, och jag hatar min grupp. Inte hela tiden, alla i gruppen är jättetrevliga, och när vi gör andra saker, vilket vi ifs gör nästan hela tiden så har vi jättekul tillsammans, men det här arbetet... Vi träffas typ hela tiden, och ingen gör något. Man bara sitter av tiden, och typ 20 gånger har jag fått strunta i andra saker för de har bestämt att vi ska arbeta, vilket som sagt vi inte gör, kan inte säga det för många gånger. Nu ska det ifs snart va klart, så då är alla lite hetsiga, hoppas det blir bra iaf! Den här dagen har bara varit lång på alla sätt! Inte minst då jag trodde vi började en timma tidigare än vi gjorde, så jag fick en trevlig timma i skolan. Hade inte ens med mig boken, så inget nyttigt kunde jag göra heller :). Roade mig med att lokalisera sushistället (obs singularis) i byen. Ikväll ska vi iaf äntligen på pubcrawl! Har sett fram emot det så mkt, och det ska bli sjukt kul! Sushi förfest hemma hos oss först, och sen ska vi göra stan osäker. Har fixat minst två övernattningsgäster också ( man vet ju aldrig om det blir fler :) ), så jag behöver inte ligga ensam och va rädd. Va faktiskt lite läskigt igår natt första natten utan bellis. Kändes verkligen tomt, och kranarna droppade jättehögt... På kvällen trodde jag nästan att jag hade glömt bort hur man pratade oxå för jag hade vart ensam så länge (typ två timmar), men då var det tur att jag skulle hem till Isabelle och baka semlor. Vi va 10 st svenskar som hjälptes åt lite smått, och efter korta 2 och ½ timma kunde vi njuta av frukten av vårt slit. Det va jättemysigt och gott (iaf utan mandelmassa). Man måste ju hålla på de svenska traditionerna! Nä nu måste jag arbeta lite de andra sliter ju så hårt :).
Puss & Kram Anna

No comments: