Thursday, February 8, 2007

"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today" vår vägvisare hänger nu på väggen

Igår bestämde vi oss för att delta i en undersökning där man skulle ta ett losecpiller på morgonen och tre timmar senare ta ett blodprov för att mäta halten av ett enzym kallat CYP2C19 som bryter ner läkemedlet i levern. Alla som känner mig vet ju att jag har lite svårt för det där med blod efter en del dåliga erfarenheter men det enda sättet att komma från en sån skräck är ju att "face the enemy" så att säga. Anna höll min hand och pratade med mig under tiden så jag klarade det utan problem. Så stolt! Kvinnan som tog blodprovet sa att hon helst tar blodprov på sig själv än låter någon annan göra det, respect. Det ska jag också klara en dag. När dagens stora mission var utfört var det en ganska slapp grupplektion där vi svenskar faktiskt har lite lättare än danskarna då vi läst mer kemi än vad de har. Sedan fixade Anna lite utklädningskläder till rusturen i helgen, jag gick till posten och sen ordnade vi bankkonto på danske bank. På fredag ska vi ha möte med Kasper och diskutera våra nyöppnade konton, vuxet. Ikväll har vi spelat volleyboll så det stod härliga till. Det var meget sjovt! Nu tar vi det lugnt och imorgon har vi föreläsning vid två om livräddning. Tack för i afton. Hoppas ni sett att Björk kommer till Roskilde förresten, annars vet ni det nu. Gonatt


Så var det klart! Hur lätt som helst...


Karl Eskerud


Annas lag - "the white stripes" spelade sig till en tredje plats


Mitt lag kämpade väl, vi hade i alla fall roligt

No comments: