Monday, February 19, 2007

För att glädja en kräsen publik :)















Staffan, Madeleine & jag i våra vackra togor som inte satt helt stabilt




















Om man är i rätt rum spelar det ju ingen roll om dörren går i baklås...















2 av mina tutorer Mette och Mike














Hela spice girls var med för att fira bröllopet mellan George Michael och Elton John

















Jag och Arvid skålade vid tolvslaget på min födelsedag

Hej alla där hemma! Nu är det jag, Anna som skriver. Tog till mig av allt ni sa när jag var hemma och tänkte att det där kan väl inte vara så svårt, och nu sitter jag här. Visserligen med ganska stor hjälp från Bellis, men ändå... Nu är jag iaf tillbaka hjemma i Odense igen. Det var jättekul att vara hemma och träffa er alla, och supergulligt att alla ville komma och fira mig! Resan tillbaka gick jättebra, inga förseningar på den vägen inte, vilket ifs va lite synd. Hann bara sitta i loungen i typ 10 min, men hann iaf trycka i mig en smörgås och lite att dricka. Sen väntade min plats på första raden där jag satt och läaste min kära cellbiologi. Till min stora glädje märkte jag att vi nu äntligen (not) ska börja med citron syra cykeln. Och jag som var så glad att vi inte hade den än. På tåget från Köpenhamn fick jag sitta brevid världens pratkvarn, så jag kunde bara inte läsa något mer. Resan gick ifs ganska snabbt då och blev tom bjuden på tuggummi :). Vägen från tågstationen som ifs bara är 500 m kändes som 1 mil med mina väskor. Vid incheckningen fick min väska tom en speciallapp där det stod heavy på sig. Släpade allt innanför dörren och dog. Som tur var va min lilla sötnos hemma, och jag kunde glömma min matthet i allt prat om helgen. Vi hade ju varit ifrån varandra så länge... På kvällen installerade Bellis rautern jag fick i födelsedagspresent, och jag lyckades äntligen fixa mitt skype konto på datorn, så nu kan jag äntligen snakka med er alla, så det är bara att ringa. Satt däremot uppe så länge så det va lite svårt att pallra sig upp till föreläsningen som börja kl 8 imorse. Man blev varken gladare eller piggare heller när det visade sig att det typ va totalt värdelöst att va där dessutom för han måste varit en av de värsta föreläsarna på denna jord... Alla satt och halv sov eller pysslade med annat och vi va väldigt glada när de två timmarna gått. Då var det dags för microskåp labb. Vi fick titta på en massa preparat och identifiera alla organeller etc. Såg jättefina preparat med nervceller från en mushjärna! Sen åkte jag hjem och sov lite, och resten av dagen och kvällen har det varit meningen att jag skulle läsa lite, men motivationen har inte varit på topp. Får hoppas på en ny och bättre dag imorn. Då åker Bellis ifrån mig, och jag blir gräsänka ett tag, men har fixat sällskap ett par kvällar iaf, och sen på onsdag är det pubcrawl, så det blir nog lugnt, men jag kommer sakna den lilla tösen! Nu ska jag titta lite på en dokumentär om foster, lär mig nog mer på det än att läsa boken! Skriver snart. Tack igen för allt, vi ses snart!
Puss & Kram Anna

No comments: