Saturday, June 9, 2007

Moan

Jag ska inte klaga jag ska inte klaga jag ska inte klaga.
Solen skiner, det är sommar. Det är början av sommaren. Allt roligt är kvar, det är nu. Snart ska jag åka hem till sverige, familjen, vännerna, allt jag saknar och älskar. Jag har klarat av mina första fadl-vakter och vi har snart klarat vår första semester på läkarlinjen i Odense.
Hur jobbigt kan det vara?
Jo det är några viktiga sekunder, minuter, timmar kvar. Måndag 20 minuters spotexamen. Tisdag 4 timmars skriftlig och Onsdag praktisk akut beredskap. Det jobbigaste är nästan nu att gå och vänta på det. Nu vill jag bara göra det och kunna pusta ut, bada, leka, tänka på vad jag vill.

Varför oroa sig och klaga när det inte hjälper ett endaste dugg. Nej, ska man klaga kan det lika gärna ha någon grund eller så gör man bara något åt det, man vill ju inte vara en kverulant. Vad är egentligen det värsta som kan hända? Precis, det Kunde varit värre. (Jag säger inte att man inte får klaga, det görs titt som tätt utan skada men inte oftare än så - det blir ohälsosamt - pass på!)

Bada på hörnini, snart kommer jag och hoppar i med er.

Lyssna på moan

No comments: