Tuesday, June 26, 2007

Härliga Sverige...?

Jaha så va man hemma i Sverige och Stockholm igen... Lite av ett antiklimax kanske det blev, då hemkomsten även innebar att jag "måste" börja jobba. Som det känns nu så e inte arbete riktigt högst upp på min önskelista, men har man lovat så har man. Jobbet e iaf väldigt flexibelt, på gott och ont. Det e bra när man vill åka till Roskilde en vecka kanske hälsa på Isabelle på Öland en annan och bara hänga på landet en tredje, eller helt enkelt när dagen vid kl 1 börjar kännas alldeles för lång och tråkig. Det e däremot inte riktigt lika bra när man får sitt lilla lönekuvert i slutet av månaden och det just e väldigt litet... Been there done that, och då e ju jobbet ännu mer värdelöst. Ja får ju på något sätt det sämsta av två världar. Ja jobbar så ja inte kan ligga och sola och bada under dagarna utan istället sitter och ruttnar på labbet, men i och med att ja ändå jobbar så korta dagar så får ja ju nästan inga pengar. Nä ja måste ta mig i kragen och tvinga mig själv att stanna lite längre om dagarna. Imorn kommer min lilla bästis på jobbet äntligen tillbaka iaf. När Cecilia, som förvörigt nått det stolta 60 års strecket, kommer tillbaka vet ja att ja inte kommer få en tråkig stund igen. Hon e precis lika benägen som ja att tycka att kaffepauser kan man inte få för mng av och de kan inte heller bli för långa. Vi får se vilka roliga äventyr som väntar oss i sommar! Tastelines hemsida e säkert fullproppad av recept, yogaklasserna kanske inte helt tagit paus för sommarn, och alltid finns det väl ngt som ska ordnas lite ngnstans i källaren, och när allt annat tagit slut så kan man alltid drömma sig bort till slottsweekends, kryssningar eller resos till fjärran länder! Allt det e bara en dag iväg! Tur att jag bara jobbar halvdag idag :)! Njut lite av sommaren för mig med, för inget kan stoppa mig nu, nu stannar ja här på huddinge för alltid! Puss

No comments: