Tuesday, February 12, 2008

Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Okej, körsbären är inte riktigt mogna ännu men det var ändå lite vårkänsla i Lund i helgen. Jag var ledig fredag och måndag och la snabbt ihop två och två och räknade ut att det skulle vara en bra idé att åka till andra sidan sundet för att roa mig; magkänslan är att lita på. Jag fick ta del av en herrmiddag för första gången, pannkaksbak på nytt vis, se La vie en rose, äta lundafalafel, dansa med studenterna på "Tengans", se hur man verkligen livsnjuter som student, gå på 50-års fest och dansa till guldhits, gå strandpromenad, hinna med att skriva min del av rapporten samt tappa bort det jag skrivit (på datorn), se På Spåret och lite av andra säsongen av En annan del av Köping, prata med Maryam och Ida och Maja samt träffa Anahita på Hofvedbanegården för en intensiv snabbfika och uppdatering. Ja, ni förstår själva. Som jag skrev till Ida: Vad kan gå fel!?

Patrik gömmer sig för stora stygga kameran


Tengans


"Det är töntigt att ta såna bilder"


Långbord i långt hus i Båstad


Katten får inte dansa på bordet


- Staffan, du ser jätteäcklig ut på den bilden
- Vad bra!


Pausar med lite youtube...


Bandet spelar och blundar


Dschinghis Khan





Är det konstigt att man längtar bort någon gång





Söndagspromenaden gav oss energi


att hugga ner lite träd


och bygga ett hus

No comments: