Monday, February 4, 2008

Anahita besöker Odense by

Upptäckte just att förra inlägget var det 100:e. Snittar alltså lite under 100 inlägg på ett år. Ganska bra jobbat, tack.

Veckan har varit ganska lugn och helgen väldigt olugn. Jag har fått reda på att jag kan tillgodoräkna mig fysiologin och därmed ta det ganska lugnt den här modulen. Fantastiskt! Ifall det godkänns vilket jag inte får reda på förrän om två månader, dvs. precis innan tentan. Men i alla fall.

Anahita, den nya danskabon var hos mig och hälsade på i helgen. Det var bara helt jättekul och jättebra. Hon kom och såg universitetet, HC Andersens hus, Rebeckas nya och gamla bo, marknaden, lördagskommersen, den smagløse, retro, boogies, café biografen, brandts utställning och några andra smultronställen. Hon fick nog allt lite mersmak för Odenselivet men vi kom fram till att vi helt enkelt får det bästa av en-svensk-medicinstuderande i-danmarks två världar. Jag fick t.o.m en ledig eftermiddag trots inplanerat jobb där vi hann se det sista tillgängliga avsnittet (med egen kritisk analys) av Greys Anatomy.

Igår söndag var det fastelavn här och några små barn kom och fick klubbor. Imorgon är det fettisdagen för er som missat det.

Dags för bilder.


Regnrusk






Kristian o Anahita på Alibi


Anahita goes tourist tour




Mössa...


...till den lilla fryskycklingen


Pizza hemma hos Becka


Catch!






Champagne-Rickard






Fastelavn


No comments: