Tuesday, February 19, 2008

att leva ett liv, inte vinna ett krig;

tänkte jag och hoppade över pluggkriget och återvände till låtsasvärlden-Lund.
Jag inkräktade på ännu en (herr)middag i kollektivet på hjortgatan. Vi gick ut på Malmös nation och dansade till sådan här bra musik som verkligen inspirerar till att inte bli våldäktsmän. Bara om man inte dansar(?).

Nationslivet är som det är.
"Välkommen til låtsaslivet!" sa Niclas till alla Brommabrudar som kom ner för att fira diverse födelsedagar samt Camillas och Ninas inflyttningsfest; tack för er gästvänlighet! Fest blev det i alla fall på alla sätt och vis men först tog jag en rundtur i staden med gröngölingen Ida som först var lite tveksam till att gå in i domkyrkan.
"- Där får man ju ingen..."
"- Tänk om alla var som Ida, vad roligt det skulle vara"

Ida reagerade lite på hur mycket glassplitter och fulla ungdomar det var överallt. Vi funderade lite på hur alla "andra" som bor i Lund ser på detta men antagligen har de redan flytt staden eller vant sig och accepterat läget. Lund vore inte Lund utan alla studenter. Nej då skulle det vara mer som Tystberga kanske.

Det var det det.
Jag åkte och besökte Anahita på KU och lyssnade lite på deras föreläsning om histologi. Sedan promenerade vi runt i storstan i det fina vårvädret och hittade några fina antikaffärer. Jag pratade med Pappa och kom på att jag ska försöka få hit farmors gamla förstärkare, högtalare och LP-spelare nästa gång jag åker till Stockholm, yeah!

Slut på strejken, Greys Anatomy kan starta igen. Lost har börjat och Fidel har avgått

































Hämta Ida


Krama Ida












Nina blev så glad när det blev klart att Kosovo tar saken i egna händer
























Köpenhamn








No comments: