Tuesday, February 26, 2008

Jag mår lite illa

Jag stannade hemma idag. Fantastiskt bra val. Hjärnan är god mot mig ibland. På tal om hjärnan har hjärnforskaren (i det goda samtalet) bekräftat det jag misstänkt. Generellt sett då. "Pojkar är duktiga på att koncentrera sig på en sak mera intensivt, till priset av att de totalt kommer av sig om de blir störda. Medan flickor som grupp betraktat är något bättre på att växla mellan flera processer till priset av att de inte kan vara lika fokuserade."

Jag såg klart de sista två avsnitten av Twin Peaks. Jag vet inte om jag var för trött men det var inte någon jätteavslutning på serien som började så bra så bra. Men det är som några andra av Lynch verk; lite svårt att helt begripa budskapet. Tycker jag.

Jag såg de två första avsnitten av Kungamordet. Fy. Jag fick gåshud. Det var lite av Irreversible-känslan, dvs. människan är en sjukt obehaglig varelse som inte är värd gåvan att kunna få och ge kärlek.

Jag överväger att måla om våra röda dörrlister.

1 comment:

Anonymous said...

Men Belle Epoque! Sista avsnittet är och förblir det bästa som sänts på TV någonsin! Face the facts :) Tycker du ska se det en gång till /A