Wednesday, November 21, 2007

det finns bara ett liv...

jag ska inte spalta upp mina eksamensresultat, det är ointressant. Vad som är intressant är att jag som medicinstuderande klarar av eksamen så att studierna kan fortgå. Jag har redan nu lite som talar emot mig på denna modul när vi ska lära oss en Mycket stor del anatomi och jag tar mig friheten att åka till nya zeeland i drygt tre veckor medan andra tvekar om de kan vara hemma över jul i en vecka. Men som en vis kvinna sa: det finns bara ett liv, men det finns flera reeksamen. Så, jag kan berätta att jag redan nu fått erfara denna inte så roliga upplevelse. Förra modulen avslutades med tre eksamen i genetik, psykologi och etik. Jag bestod ikke etikeksamen. Så för alla som alltid anat min dåliga etik och moral är det nu bekräftat. Men jag är mycket tacksam för att vi hade en uppdelad eksamen, dvs. jag behöver inte göra om de andra delarna. Jaja, var bara tvungen att skriva det.

Har ni sett vulkan.se förresten? Synd att det inte höll så länge.
Eller hört
Minor Majority - this time
eller
Aphex Twin - Alberto Balsam

Imorgon är det min mors dag, hon är som alla vet varken i det landet jag bor i eller det landet jag bodde med henne i så det är inte så många som kan fira henne nu vilket jag tror hon tycker är ganska så skönt. Men, om knappt en månad kommer ju hennes stora födelsedagspresent/julklapp (Tre stycken t.o.m.) För er som inte visste det kommer även Fredrik hem nästa helg när jag kommer en snabbis till Stockholm för att över en helg i början av december bli mätt på allt vad svensk jul heter år 2007.
Men iaf, för att hedra min kära mor lite lägger jag nu in lite bilder från saker hon har varit så underbart snäll och tagit med mig på. Thanks mum! Eller Tika hoki som man säger på Maori

Ganska längesen nu men jag minns Delano som igår.
Florida som vi åkte och firade den 22 november i för fyra år sedan


Jul på gamla Storskogsvägen som mor ordnade för oss, fast vi hjälpte till lite hoppas jag.


Min studentpresent var inte dålig den: en tur till New York


Här står Ville på Petersplatsen tillsammans med duvorna.


Sen åkte vi till Malaysia mamma och jag och besökte Bethany Home bl.a.


samt hälsade på diverse djur i Australien


och diverse tandläkare i Sydney


Sommaren efter det hängde jag, Ville och Mamma på Gotland och i Skåne och var rätt sportig-macho.







& i somras åkte vi till Tallinn allesammans.




Ja, det var ju långt ifrån allt men Grattis iaf kära mamma och hoppas du har det bra idag och alltid, snart kommer vi och rör om i din tillvaro.
Knus

No comments: