Monday, April 16, 2007

Just my luck...





































































































Vilken helg det har varit... En av de bästa på vissa sätt, men sen va gudarna inte riktigt på min sida ibland.
I fredags efter en hård dag i skolan kom äntligen min lilla bebis (Jakob) och louise till Odense för att hälsa på mig! Va så roligt att träffa dem igen! Blev förutom av mig även mottagna av Madeleine och Staffan, så det va bara röda mattan som saknades... Kanske nästa gång! Gick förbi hemma och lämnade av väskor och bytte llite kläder och gav oss genast ut på stan. Inhandlade lite Sushi och vin, och parkerade oss hemma hos oss igen. Efter ett tag kom även Bellis, Staffan och Rebecka, och vi samlade ihop oss lite innan vi drog vidare ner för gatan till Christian i Bellis och Rebeckas hold som hade lite förfest. Där väntade de danska killarna spännt på oss svenska pigor som skulle förgylla deras tillvaro. Hade knappt kommit dit innan jag hade blivit övertakad att va med i ett av deras ölspel...
Helgens läxa nummer ett: Spela aldrig ölspel med danska killar! Eftersom alla tyckte det va så roligt att ge alla sina vunna öl som straff till mig va jag tvungen att avbryta festen efter ett tag och flyga hem och vila resten av aftonen...
Vaknade pigg som en jordnöt dagen efter och tvingades ut på stan alldeles för tidigt av louise. Strosade runt och titta i affärer, mötte upp födelsedagsbarnet Madeleine, fika och gick i parken. Införskaffade lite råvaror till kvällens supé och däcka framför en film. På kvällen kom en vacker liten skara människor hem till oss för att fira Madeleine och dela på kvällens gratis shots på retro! Vi hade lyckats skrapa ihop ynka 144 stycken men tyckte det va värt att gå dit ändå... När vi kom dit radades shotsen upp över hela bardisken och det va bara att ta för sig. Shotsen slog lite hårt, och i slutet av kvällen va mitt kamerabatteri borta, min säng trasig och mitt knä inte riktigt lika helt som vanligt.
Vakna alldeles för tidigt på söndagen för att gå på FADL-kurs (vårdvikarie utbildning). Hur tänker de när de lägger föreläsningen kl halv nio på en söndag och dessutom gör den sex timmar lång? Bellis räddade mig med smörgås, kläder och skor och uppmuntrande tillrop :). På kvällen va det dags för nästa besök när Jakob och Louise åkt hem, för då kom Maddes kompis Anna på besök. Vi åt lyx middag på froggy's och sen va det verkligen dags att call it a day!
Va jättekul att ni kom Jakas och Louise, förlåt att ja inte tog bättre hand om er ibland :). Jakob saknar dig redan!
Puss på er alla!

No comments: