Tuesday, May 6, 2008

New York-resa Part 1

Hello there.
Detta har hant:
Jag akte fran Odense, traffade Saine i kopenhamn. Jag flog fran Kastrup, traffade Johan och Josefin pa Heathrow. Vi tre flog till JFK, blev upphamtade av en driver som korde oss till West Hartford, Connecticut; till ett stort hus (med hiss) dar Johans och Josefins mormors/farmors exchange syster och hennes man bor. Detta sota par hade baddat sangar till oss som vi bara fick komma och crasha i nar vi helt utmattade anlande vid 01-tiden lokal tid.

Dagen darpa har det sota paret akt pa Bar Mitzva men lamnat huset och koket till vart forfogande. Vi lagar saledes en stadig brunch med bacon, aggrora, peanutbutter-toast och ar sa amerikanska vi kan medan vi forsoker smalta att vi faktiskt kommit fram, antligen! Nar sedan Betty och Harmond atervander fram pa dagen visar de mig hur en av deras bilar och GPS fungerar och sedan aker vi ivag till Boston. Det blir en liten road trip helt enkelt tillsammans med den kara GPS-rosten som vagledare.

Val framme i Boston blir vi lite fundersamma "var det inte storre an sa har?" Det var en liten historisk, mysig, studentstad som vi hann se ratt snabbt for att sedan avnjuta en vegansk rakost-middag pa ett stalle vi ramlade in pa mitt bland alla italienska restauranger. Mycket spannande for vara smaklokar, sinnen och magar. "Jag kanner mig helt snurrig" var kanslan efterat.

Val tillbaka i Connecticut kande vi att nu ar det dags att se den stora staden. Sa i sondags tog vi Peter Pan bussen till Downtown NYC. Och nu sitter jag har i Brooklyn dar vi bor hemma hos Johans kompis kompis, Spencer som ar himlans snall och later oss bo i hans lediga rum. Vadret slog om fran Bostonregn till Stadsvarme och sol. Vi vaknade tidigt idag och har hunnit uppleva manga kanslor pa manhattan. Vi har akt tunnelbana, akt sightseeingbuss, shoppat i nagra av det enorma antalet butiker, atit god och spannande mat, jag har kopt en ny kamera(!) och nu sitter jag och ar trott i ben och fotter.

Fotonen kommer ju senare saklart!
Sag till om ni ar sugna pa nagon materia. Det ar ratt billigt har nu.
Cheers.

No comments: