Monday, January 21, 2008

Dreams unwind. Love's a state of mind

Så var äntligen tentan gjord, bara att vänta och se.
Firande som hette duga blev det i alla fall: bubbel, finmiddag, bytur, trevligt sällskap och dans.

Nu är jag i kära hemstaden Stockholm igen. Hade tänkt att stanna i Odense och slå mig till ro men det är ju fortfarande här hemma jag finner ro; surprise. Efter ett par timmars uppehåll i Malmö åkte jag tåg till stockholm där min Ida kom och mötte mig på tågstationen. Vi gick och genast och köpte två paket ben & jerrys, hem till fars lya och åt blodpudding, lussebullar och glass i en enda smaskig röra. Söndagen startade vi med en stor sconesbrunch tillsammans Ida, Maja och Maria. Söndagen fortsatte med Junibacken, detta nostalgiska paradis där barn skapar sagor om Oxen Axel som fick ont i axeln av att säga "muu". Fantasi är nyckelordet gott folk.
Så har jag tagit upp Greys Anatomy och Twin Peaks igen. Tänk vad mycket man får tid när en tenta är överstökad.

Hans Tausen bjuder till fest




Staffan


he knows






hemma hos Alfons Åberg


Leka i soppskålen? Ja, tack!


Ida byggde en brösthållare


Jag byggde en kelgris


rita krita




No comments: