Friday, January 11, 2008

Den vackraste födelsedagen

Det är nytt år, jag är ett år äldre, ca. 600 foton rikare, rikare på kunskap om Nya Zeelands sydö, jag har stillat lite av mitt begär av familjeumgänge, hoppat bungy jump och är därmed inte en "average-Joe" (står det iaf på mitt certifikat). Jag är tillbaka i Odense och kan inte runda av min Nya Zeelands trip bättre än att lägga in de sista dagarnas fotominnen för er och mig själv. God start på den nya terminen.

Mannen på bilden blev inspirerad av Titanic som visades på TV kvällen innan och gick därför ned och höll sin träbåt i en fiskelina vid vattenbrynet i 20 minuter så alla kunde snubbla på linan och barnen leka lite med båten, men då tog leken slut. Som tur var hade han vinterkläder och flytväst på sig denna 30-gradiga dag.











Tunnel beach (som ett svenskt par spottade med google earth och bestämde sig för att gifta sig där i julas; läste vi i tidningen på boxing day och vi kan verkligen förstå dem!)












Så här stora är vuxna albatrosser


Vi hade riktig tur och spottade ett flertal














Rundtur på mammas jobb


Fredrik bara älskar steak sandwich







2+2=22


Mt Cook








Kiss and Cry, Christchurch






Wagamama, Sydney


"Jag har provat de här tusen gånger och kan inte bestämmam mig!"




Efter åtta timmars förseningar var vi äntligen på väg mot min slutdestination. Fredrik hade ännu ett flyg att catcha och han ville inte ställa upp på en hej-då bild.

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.