Thursday, October 4, 2007

Den gyllene medelvägens andra mål: naivitet

Denna dag tillägnas naiviteten. Det är visst något som kallas kanelbullens dag idag. Whatever.
Det startade med att jag ville se på något trevligt samtidigt som jag skulle äta. Det blev en gammalt avsnitt av kobra från svt's hemsida. Det handlade om naivitet och innehöll bl.a. en intervju med Michel Gondry (han som gjort många musikvideos, Eternal Sunshine of the Spotless Mind och Science of Sleep) himla cool kille.

"...in time of love realationships, it is not exactly the love that makes people happy or make yourself happy. It's the love that you can built stuff from that is more mature."
Watch it

Det roliga var när Ida ringde mitt i programmet och ville ha hjälp med sitt sommarprat till skolan och hon hade valt att prata barndom! Ja, visst är det fantastiskt.

Min rygg mår lite bättre för den som vill veta. Jag har läst att det är liveband på morgondagens tillställning. Det kan ju bli hur som helst. Spännande spännande.

Om en vecka är jag på väg mot Stockholm. Woho.

No comments: