Thursday, September 27, 2007

Musik är livet

Jag vill börja med att tacka Ida för att hon ringer till mig och kvittrar trots att jag emigrerat. Det är så trevligt att inte vara så långt bort från alla egentligen. Det är bara det att ingen har fast telefon utan bara mobiler som ökar svårigheterna.
Men iaf.

Efter en dag på musikbiblioteket har jag hittat lite spännande musik att inspireras av.
Veckans klipp:
Jose Gonzalez - Cycling Trivialities
Björk - Joga
Love for Sale - Tape
Jens Lekman - the Opposite of Hallelujah
!!! - Must be the moon
Bajofondo Tango Club - Esperandote
Poeten & Lillebror


Sen kan jag berätta att i lördags åkte vi på en liten roadtrip med Rebeckas bil till Herrested och Svendborg. På kvällen gjorde vi sushi. (Bilder)
Annars har jag jobbat lite vakt åt bältesfixerad patient. Jag har tänkt på det här med att bli bältesfixerad. Hur går det till i Sverige när en patient är så pass farlig för sin omgivning att vederbörande måste omhändertas ordentligt? Är det drogning som är alternativet eller låses personen in i en cell med en matlucka? Om vederbörande även är skadlig för sig själv är drogning alternativet? Det känns inte speciellt långsiktigt men det är å andra sidan inte bältesfixering heller.

Jag har börjat titta lite smått på six feet under igen också. Det spär på min emotionellt pessimistiska sida för tillfället. Ganska skönt. Varför inte gå ut helt om man ändå ska känna.

Äsch nu låter vi bilderna tala för det lite muntrare:





























Juste ni glömmer väl inte att bära röd tröja imorgon för att honorera de modiga vännerna i Burma.

1 comment:

Anonymous said...

tjena. grym blogg. mycket bra musik tips som jag måste titta upp. kram Jojje