Sunday, September 9, 2007

Livet går vidare...




Jag känner nu att det är dags. Jag kan se tillbaka på tiden innan jag återvände till danmark och glädjas åt det underbara sällskapet. Det kommer tillbaka. Skynda långsamt som skalman säger.

Det har varit två intensiva veckor i starten med många återseenden, känslor, aktiviteter, språkbarriärer, föreläsningar, tankar. Det har helt enkelt inte varit tid för så mycket fotograferande, inte en tid att föreviga direkt. Men jag kan härmed visa er de senaste tidigare opublicerade bilderna och samtidigt tacka alla inblandande för en helt ljuvlig sommar.

Jag tog en sväng förbi lund på väg ner till Odense och hälsade på i Niclas nya hus samt förvandlade Staffan till en gospelsångare.

Väl nere i Odense by har ni ju redan hört historien om välkomnandet vi fick. Nu har jag köpt en riktig säng att sova i och med det flyttat ut (den besudlade) soffan som nu står som gästsäng till alla som kommer och hälsar på, bra va!

Idag har jag varit på min första högmässa i Odense domkyrka (sct knuds) tillsammans med Eric och Madeleine. Dop var det också, mycket mysig start på en riktig söndagsöndag. Imorgon ska jag ta terminens första fadl-vakt. Det blir med någon gammal patient, kan gå hur som helst. Jag har iaf beslutat mig för att försöka gå på någon danskkurs för att verkligen lära mig språket, danskurs för att ha något roligt att göra utanför medicinlivet samt läsa läkarvetenskap i nazityskland-kurs för att inte bli understimulerad och hinna tänka för mycket.

Så, låt nu bilderna tala:

Tusen tack Sanna för årets kräftskiva











Sthlm: näst sista badet vid norr mälarstrand


Mellanmjölk & Gustav i Rålambshovsparken


Avskedsmiddag: Fajitas & marängsviss


G som i gemenskap








Maryam & marängsviss






Lundspex:



Odense:
brunch





Den Smagløse Vidar, Rebecka & Emir


"Vad ska vi måla?"


Helle & Mia målar på Karls och Thomas inflyttningstavla



sverige-danmark 0-0


Bellis & Staffan


Arvid & Pippi


Sct Knuds kirke


Madeleine & Eric



No comments: