Sunday, May 20, 2007

Odense får finbesök

Sådan er der:
Niclas kom med en fantastisk idé, "jag tänkte komma och hälsa på dig". Jippie, sa jag och i lördags morse stod han där på stationen. Det var en mycket fin dag, dagen till ära. Det hade tydligen regnat hela tågresan men det är som man säger; i Odense skiner alltid solen! eller hur var det nu? Det blev en liten rundtur på stan med det obligatoriska kortet framför HC Andersens hus, kanske ska börja samla på såna... En lunch i solen på lilla torget och promenad runt i stan. På kvällen blev det återigen en sushisession som hette duga. Vegetarisk blev den då det enda stället som säljer crabfish hade slut på denna ultimata var. (Börjar ana att folk anammat vår sushitrend...) Efter denna utsökta måltid cyklade vi allesammans (Eriks bror var också på besök) till Jacobs lya för att spana in ännu en ny drænglejlighed med något kala väggar och ikeastyle (intet ont mot ikea eller killars lägenheter men mysfaktorn kommer inte så gärna på besök alltid). Hänger ni med? Hemma hos Jacob blev det i alla fall krona (ölspelet) och hygge med god musik. Sedan cyklade vi till Boogies och körde en dansant tvåtimmarssession innan Niclas kom fram och sa att det är helt okej om jag vill gå hem... Jag förstod att han var lite trött, i Lund går man ju hem när man går ut här, vi är ju sååå kontinentala om ni inte redan hajat det. Det blev en kebab på ett underbart litet färgglatt kebabställe.

Dagen efter var lite ur homeostas. Det blev en brunch på froggy´s innan Niclas var tvungen att ta tillbaka till Lund och tvätta. Själv skulle jag försöka läsa men fokuseringen var inte 100%. Jag och Rebecka hälsade istället på hos Vilde och blev bjudna på ännu mer sushi, mums! Samt att vi fick låna massa bra skivor av denna lilla norska pige som har koll på det mesta.
Four Tet - Rounds t.ex. Lytte!

Imorgon är det dags för FADL-eksamen. Det innebär att vi skall leka Sygeplejevikarier och ta hand om en somatisk och en psykisk sjuk patient i ca 15 min vardera. Vi skall även mäta Blodtryck, Puls, respirationsfrekvens och svara på teoretiska frågor om allt möjligt som vi skall kunna för att kunna arbeta med detta. Förhoppningsvis går det vägen. Lite orolig för danskan dock men jag ska försöka lägga på det där underliga uttalet som är så svårt att få fram och låter så märkligt fortfarande...

Fick en länk av Maja
http://www.gratisgen.se/



Lunch i Solen



Vill du också ha en? Stäm av en tid!



Det bästa, kanske



Anna og Jacob



Skål



1,95 kr (den till höger alltså)



Erik



Oskar, Erik o Anna



Lite kalt men ack så god stämning ändå



Rebecka kan verkligen lide öl (kan lide = tycka om)



Danmarks första Gammeldansk











(Varför stannade jag inte i Lund där man går hem innan det blir ljust!?)



Varför är så många snabbmatsställen så kalla och tråkiga när de kan vara så här?

1 comment:

Mikkel said...

bum bum bum bum bum - tak for i går! Damn jeg blev fuld. God bytur :)