Sunday, April 6, 2008

Eksamen eller inte eksamen, det är frågan

Jag fick ett tips om söka merit för fysiologin jag läste så jag inte skulle behöva skriva den här tentan. Men in i det sista har det segat sig och jag har blivit nipprig och inte vetat och fram och tillbaka. Så dagen innan fick jag tag i modulansvarige som iaf sa att han skulle godkänna min ansökan men det är fortfarande inte 100% säkert så två dagars tentaskrivning med halvförberedelse blev det. Och firande därefter. Himla skönt med eksamensurladdningar så här framåt vårkanten när man efteråt bara kan gå och le för att man har avklarat något som legat och pressat på ens kropp från alla håll och kanter. Fokus-, ångest-energi och nervositet omvandlas till glädje och rörelseenergi enligt Fick's princip.


















No comments: